Saturday, August 4, 2012

NAZAN SAATCI / ADAM ARIYORDU ONU...VE HAYATI BOYUNCA DA ARAYIP DURDU by Nazan Saatci on Tuesday, March 1, 2011 at 6:18pm

NAZAN SAATCI / ADAM ARIYORDU ONU...VE HAYATI BOYUNCA DA ARAYIP DURDU

by Nazan Saatci on Tuesday, March 1, 2011 at 6:18pm


Adam dua etti Rabbine, “Bir evim olsa” dedi. “Cok mutlu olurdum. Bana ait bir ev, pencerelerinde cicekli perdeleri olan, bacasindan duman tuten bir guzel ev…”

Adamin bir evi oldu ama adam tatmin olmadi…”Bu ev cok bos” dedi. “Boyle mutlu olamam, bir kadinim olmali. Bu eve perdeleri elleriyle dikecek, bana yemekler pisirecek beraberce hayati paylacagim bir kadinim olmali, bu ev cok bos…”

Adamin bir kadini oldu. Evlendi ama mutlu olmadi. “Mutsuzum” dedi elerini acip yine…” Bir cocugumuz bile yok. Halbuki simdi biliyorum…beni mutlu edecek sey aslinda bir cocukmus, ne kadar yanilmisim.”

Adamin bir cocugu oldu ama adam yine mutlu olmadi.

“Mutluluk cocuk sahibi olmakla bitmiyormus” dedi kendi kendine. “Simdi daha cok endiseliyim, mutlu degilim. Ona iyi bir gelecek veremedikten sonra nasil mutlu olabilirim”. Ellerini kaldirdi ve dua etti. “Ona iyi bir gelecek istiyorum Allahim.” “Onun icin daha cok kazanmaliyim, o zaman mutlu olurum.”

Mevlasi duydu sesini. Adam disini tirnagina katti ve daha cok calisti, daha cok para kazandi, daha iyi bir gelecek hazirladi cocuguna ve sonradan dogacak olan cocuklarina. Ama birde bakti ki zaman ilerlemis, yas gecmis. “Iyi gorunmuyorum” dedi adam aynaya bakarken. “Ne kadar yasli ve yorgunum, hastayim da…cok mutsuzum, genc olsaydim yeniden eminim mutlu olurdum ama bu dilegim kabul olmaz…artik genc olamam ki…artik mutlu da olamam. Mutlu olmak icin ne cok seye ihtiyacim varmis, onlara kavusamiyacagimi biliyorum, bu yuzden ihtimalsizliklerden bir mutluluk yaratmaliyim kendime…

Adam mutlulugun ne oldugunu bilemeden, kendisine verilen herseye ragmen mutsuz bu dunyadan gocup gitti.

Siz bu hikayedeki gibi hayatinizi karamsar yasamayin. Omrunuzu mutluluk arayarak gecirmek yerine, onu yaratmayi deneyin. Siz mutlulugu; gunesin sicacik isinlarinda, lapa lapa yagan karda, yeni acmis tomurcuklariyla etrafi pespembe susleyen bahar dallarinda, rengarek kurumus sonbahar yapraklarinda, civil civil oten kus seslerinde ve butun mevsimlerde hissedin. Aslinda sahip oldugunuz herseyin, nefes alabilmenin bile bir mutluluk oldugunu, sukretmenin bir erdem oldugunu unutmayin. Paylasmanin sevincler yartatacagini, yardim etmenin yureginizi kabartip sizi mutlu kilacagini bilin. Baskalarinin mutlu olmasi icin yapacaginiz her iyiligin size mutluluk olarak geri donecegini aklinizdan hic cikarmayin.

Sevgili dostlarim gelin siz, hayatin sizin icin hazirladigi o buyulu mucizelere acik olun. Mutlulugun sadece yurekte hissedilen ve maddiyatla hic bir ilgisi olmayan bir hal oldugunu kabul edin ve bu isik dogrultusunda hayatiniza yeniden baslayip cok da gec olmadan, onunuzden kayip gecmekte olan mutluluklarinizi yakalayin.

Nazan Saatci

31 Ocak 2011/ U.S.A
Sevgili dostum Muhammet L. Kaya’ya ithafen…

No comments:

Post a Comment