Saturday, August 4, 2012

NAZAN SAATCI / KARDESIN SANCISI by Nazan Saatci on Tuesday, March 1, 2011 at 5:58pm

NAZAN SAATCI / KARDESIN SANCISI

by Nazan Saatci on Tuesday, March 1, 2011 at 5:58pm


Çoklariniz bilmeyebilir ama Pakistan’da Türk kelimesini duyan çocuklarin bile gözleri parlar. Pakistan halki için Türk kelimesi kardes demektir. Türk kelimesi dostluk, arkadaslik demektir. Ben Pakistan filmlerinde rol aldigim yillarda haberdar olmustum bu sevgiden. Asiri ilgiden sasirmis, çok sevinmis, ama bir o kadarda üzülmüstüm. Pakistan halkinin bu içten sevgisini ülkeme duyuramamaktan korkmustum. “Nasil anlatsam” demistim kendi kendime.” Pakistan halkinin Türklere sevgisi bir baska, bu nasil anlatilir ki, sadece hissedilir, oda orda yasarsaniz eger.”

Onlar eminim ki beni bas taci ederlerken, bes ayri gazete ayni gün içinde kapak haberlerimi yayinlarken, bu ilginin en büyük nedeni Türk olmamdan kaynaklanmistir. Ne yazikki bizim o dönemki cumhurbaskanimizin ve basbakanimizin benim varligimdan bile haberleri yokken, sevgili Zia ul Hak bana cifte vatandaslik teklif etmis, hanimi orda kaldigim surece benden dostlugunu esirgememisti.

Bu iki ülkenindi birer kurucusu, kiymetli birer kahramani vardi. Pakistan’in Muhammed Ali Jinnahi, bizim Mustafa Kemal Atatürk’ümüz. Iki ülkenin dostluk temelleri o yillara dayaniyordu.

Pakistan’in en önemli sair, yazar ve düsünürlerinden sayilan Muhammed Ikbal yazdigi yazilarla ve Müslüman Hintli mücahitler adiyla yazdigi siirleri sayesinde, Hindistan’daki Müslümanlari hareketlendirerek Ingiliz sömürüsüne baskaldirmalarini saglamis ve Pakistan’in kurulusunda büyük tesirler yaratmisti hatta bu yönüyle Ikbal, M.Akif Ersoy’a bile benzetilmisti. Yine bu vatanperver insanin yaptigi gayretlerle Pakistan büyük fedakârliklarda bulunarak 1.5 milyon sterlinlik maddi yardimi kurtulus savasinda Anadolu’ya yolladi. Yine bu donemde Türkiye, Pakistan –Hindistan savasinda 5 milyon dolar degerinde askeri malzeme yardimini Pakistan’a gönderdi. Bu yardimlar bu iki ülkeyi adeta kan kardes yapti. Pakistan bu bilgileri okulda çocuklarina ögretmekten kaçinmadi. Onlar Mustafa Kemal Atatürk’ü ve bayragimizi ezberledi. Ya biz, bizde bu bilgileri yeni nesillerle paylasabildik mi acaba? Onlara bizim bir kardes Müslüman ülkemiz var derken yeterince ögretici olabildik mi? Bilmiyorum, sadece ümit ediyorum ve sanirim her zaman Pakistan’i yeterince anlatamadigim, o sevginin büyüklügünü yeterince duyuramadigim için üzüntülü olacagim.

No comments:

Post a Comment